Kvalifikační kurz: Studium pro asistenty pedagoga – připravujeme na jaro 2025

Láká Vás práce ve školství? Doplňte si vzdělání potřebné pro výkon povolání asistenta pedagoga. Naše studium zahrnuje problematiku ze všech oblastí speciálních vzdělávacích potřeb.


březen – duben 2025, vybrané pátky a soboty vždy od 9:00 do 16:00

Akreditace MŠMT ČR v celkovém rozsahu 128 hodin (88 hodin teorie a 40 hodin praxe, praxi je možné zajistit v MŠ NAUTIS a dalších MŠ, ZŠ či SŠ)


Místo konání: SPC a ZDVPP při NAUTIS, Českolipská 26, 190 00 Praha 9

Cena včetně občerstvení a studijních materiálů: 13 000 Kč.

Všechny přednášky zajišťují odborníci z praxe s mnohaletými zkušenostmi v daném oboru:

Lektorské zajištění: Mgr. Julius Bittmann, Mgr. Lenka Bittmannová, PaedDr. Věra Čadilová, Mgr. Nataša Habarta Alešová, Mgr. Lada Chudomelová, Mgr. Kamila Janyšková, Mgr. Lucie Matěnová, PhDr. Dana Míková, Mgr. Alena Perlínová, Mgr. Marcela Žížalová Jarolímová


Studium je ukončeno:

1) obhajobou písemné práce na dané téma, které bude korespondovat s aktuálním zaměřením asistenta pedagoga (kazuistika žáka, jeho projevy a deficity, účinná podpora, kterou AP poskytuje) nebo na které se asistent pedagoga chce v budoucnu zaměřit (v rámci praxe). Rozsah práce: 7 – 10 stran.

2) závěrečnou zkouškou před komisí.

Po úspěšném absolvování studia obdrží účastník osvědčení s číslem akreditace.


Přihlašujte se zde (informace na petra.slana@nautis.cz)


Seznam přednášek:

1. Úvod, podpora žáka ve vzdělávacím procesu

2. Podpora žáka a systém péče o žáka

3. Role asistenta pedagoga

4. Psychologické minimum

5. Práce s žáky se sluchovým postižením  

6. Práce s žáky se zrakovým postižením

7. Práce s žáky s narušenou komunikační schopností        

8. Práce s žáky s mentálním postižením

9. Práce s žáky s tělesným postižením      

10. Práce se žáky se specifickými poruchami učení    

11. Práce s žáky z odlišného kulturního prostředí

12. Práce se žáky s PAS a dalšími psychickými poruchami a onemocněními

13. Práce s žáky s poruchou aktivity, s poruchou aktivity a pozornosti

14, Práce se žáky nadanými a mimořádně nadanými

15. Závěrečný workshop a konzultace prací

16. Závěrečné zkoušky